مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 11:482019-09-22اقتصادي

افزایش 20 درصدی برنج راتون در گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ارزش اقتصادی راتون استان را بیش از 80 میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: این درحالیست که پرورش راتون نسبت به سال گذشته در سطح و میزان تولید 20 درصد  افزایش داشته است.

- علی درجانی در گفت و گو با ایسنا - منطقه گیلان، با اشاره به اینکه راتون هم اکنون از شالیزارهای گیلان در حال برداشت است، گفت: برنج استحصال شده از محصول راتون نسبت به محصول اصلی با هزینه کمتر تولید و از لحاظ کیفیت دارای عطر و طعم خوبی است که موجب ارتقای درآمد کشاورزان و افزایش تولید برنج سفید استان می شود.

وی افزود: راتون به دلیل سالم تر بودن و باکیفیت تر بودن از برنج اولیه از مشتریان زیادی برخوردار است و همواره مشتریان خاص این محصول بلافاصله پس از برداشت آن برای خرید اقدام می کنند.

درجانی ادامه داد: امسال راتون در همه شهرستان های گیلان پرورش داده شد و بیشترین سطح کشت راتون در گیلان در شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، پرورش داده شده است.

درجانی با بیان اینکه راتون برنجی کم هزینه و خوش طعم بوده و ارزش افزوده بالایی دارد ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 90 هزار تن شلتوک از راتون در گیلان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه سطح پرورش راتون در استان گیلان 90 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: امروز اولین برداشت راتون از شالیزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی برنج راتون در گیلان

افزایش 20 درصدی برنج راتون در گیلان