مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 19:282019-09-22بين الملل

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره کشتار معترضان و محاکمه البشیر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان دستور داد تا یک کمیته مستقل حقیقت یاب درباره حمله به محل تحصن معترضان در مقابل فرماندهی کل نیرو های مسلح در خارطوم، - نخست وزیر سودان دستور تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل درباره حمله به محل تحصن معترضان در مقابل فرماندهی کل نیرو های مسلح در خارطوم و کشته شدن ده ها نفر را صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان دستور داد تا یک کمیته مستقل حقیقت یاب درباره حمله به محل تحصن معترضان در مقابل فرماندهی کل نیرو های مسلح در خارطوم، تشکیل شود.

این کمیته شامل هفت نفر به ریاست قاضی دادگاه عالی، نمایندگان وزارتخانه های دادگستری، دفاع و کشور به اضافه سه فرد مستقل است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، مدت فعالیت این کمیته سه ماه تعیین شده که در صورت نیاز تمدید خواهد شد و قرار است به صورت مستقل و به دور از هر گونه نهاد دولتی و حقوقی فعالیت کند.

گزارش های متفاوتی درباره تعداد کشته های حادثه حمله به محل تحصن معترضان در مقابل فرماندهی کل نیرو های مسلح در 3 ژوئن گذشته وجود دارد و در حالیکه وزارت بهداشت سودان تعداد کشته ها را 61 نفر اعلام کرده، اما ائتلاف معارض احزاب تغییر و آزادی می گوید که تعداد کشته ها 128 نفر است و شورای نظامی سابق سود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره کشتار معترضان و محاکمه البشیر

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره کشتار معترضان و محاکمه البشیر