مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 09:032019-09-23بين الملل

جوانان معترض مصری بر اثر فشار و تهدید صحنه اعتراضات را خالی نمی کنند


یک کارشناس مسائل مصر با اشاره به تحولات اخیر در این کشور و آغاز اعتراضات از سوی مردم اظهار کرد: جوانانی که در حال حاضر در صحنه اعتراضات مصر حضور پیدا کرده اند چیزی برای از دست دادن ندارند و به راحتی بر اثر فشار و تهدید صحنه اعتراضات را خالی نمی کنند.

- حجت الله جودکی، در گفت وگو با ایسنا با مقایسه اعتراضات اخیر با اعتراضات مردمی در زمان مبارک اظهار کرد: در آن دوران ریاست جنبش را جوانان در میدان التحریر بر عهده داشتند و گروه های سازماندهی شده سیاسی به مرور و بر اساس فشار جوانان عضو این گروه ها وارد صحنه شدند و وقتی نیز حسنی مبارک رفت، شکافی در قدرت حاکم به وجود آمد ولی ساختار امنیتی و نظامی حفظ شد و قدرت نیروهای نظامی همچنان باقی ماند.

وی ادامه داد: در دوران مبارک جامعه مصر به شدت دو قطبی شده بود و ما با پدیده گربه های چاق روبرو بودیم کسانی که در پناه نظام مبارک ثروت زیادی را کسب کرده بودند که بیشتر این افراد نظامی ها و افراد امنیتی بودند.

جودکی با بیان اینکه بعد از رفتن مبارک و پیروز شدن انقلاب مصر به ظاهر احزابی مانند اخوان المسلمین وارد صحنه شدند و شاید بتوان گفت به صورت فرصت طلبانه قدرت سیاسی را به دست گرفته اند، خاطرنشان کرد : در آن مقطع به مرور اختلافات جدی بین نظامی ها و اخوان المسلمین به وجود آمد و در همین چارچوب نظامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانان معترض مصری بر اثر فشار و تهدید صحنه اعتراضات را خالی نمی کنند

جوانان معترض مصری بر اثر فشار و تهدید صحنه اعتراضات را خالی نمی کنند