مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 09:282019-09-23سياسي

حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مهم تر از متن آن است


استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در واقع حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مهم تر از متن آن است زیرا رهبران تمام کشورها جمع هستند و راحت تر می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

- مهدی نجف زاده در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تاثیرات سخنرانی روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اظهار کرد: این نشست گردهمایی کشورها بدون قدرت تصمیم گیری یا بدون لحاظ کردن وزن کشورها در آن است اینکه به طور مثال یک کشور ضعف دارد یا یک کشور قدرتمند است.

وی بیان کرد: در این نشست فضایی برای کشورها گشوده می شود که بتوانند مهم ترین مسائل بین المللی را مورد بحث قرار دهند و گفت وگو کنند، در واقع حاشیه آن مهم تر است زیرا رهبران تمام کشورها جمع هستند و راحت تر می توانند با هم ارتباط برقرار کرده، در آن حاشیه یارگیری کنند، مسائل خود را توضیح دهند یا حتی برای گردهمایی ها و بستن قراردادها تلاش کنند، بنابراین حاشیه مهم تر از متن است.

این استاد دانشگاه افزود: علیرغم همه این موارد، امسال دو مساله مهم است، یکی اینکه بعد مسائلی چون آرامکو و رفتن جان بولتون، موضع گیری ترامپ چه خواهد بود و آیا می توان گشایشی در متن سخنرانی روحانی و ترامپ پیدا کرد؟ نجف زاده با اشاره به اینکه گوش کشورها به این سخنرانی ها نیست، بلکه به ائتلاف ها و ضد ائتلاف هایی است که در محی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مهم تر از متن آن است

حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مهم تر از متن آن است