مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 01:282019-09-23اقتصادي

اختراعی که بدون حضور صاحب ایده مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی را کسب کرد


گروهی از محققان کشور با ایجاد یک ارزش افزوده در فیلترهای سوخت، راهکاری را برای جلوگیری از خام سوزی سوخت های هیدروکربنی ارائه کردند و به گفته آنها استفاده از این فیلتر موجب کاهش آلودگی هوا که ناشی از عدم احتراق کامل سوخت است و همچنین کاهش مصرف انرژی می شود.

- اختراعی که بدون حضور صاحب ایده مدال نقره مسابقات "سیلیکون ولی" را کسب کرد گروهی از محققان کشور با ایجاد یک ارزش افزوده در فیلترهای سوخت، راهکاری را برای جلوگیری از خام سوزی سوخت های هیدروکربنی ارائه کردند و به گفته آنها استفاده از این فیلتر موجب کاهش آلودگی هوا که ناشی از عدم احتراق کامل سوخت است و همچنین کاهش مصرف انرژی می شود.

مهندس کمیل قنبری از محققان این اختراع در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه این طرح با همکاری دکتر علیرضا غفرالهی اجرایی شده است، گفت: در این مطالعات موفق به طراحی و ساخت فیلتر سوخت (صافی بنزین) شدیم که بر روی خودروهای سواری نصب می شود و با ایجاد فعل و انفعالاتی در سوخت های هیدروکربنی از جمله بنزین، از خام سوزی سوخت جلوگیری می کند و فرآیند به سمت احتراق کامل می رود.

وی با تاکید بر اینکه هر چه خام سوزی خودرو کاهش یابد، آلودگی های زیست محیطی آن نیز کاهش می یابد، در این باره توضیح داد: به عنوان مثال زمانی که چوب را می سوزانیم، در ابتدا تولید دود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراعی که بدون حضور صاحب ایده مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی را کسب کرد

اختراعی که بدون حضور صاحب ایده مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی را کسب کرد