مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 12:182019-09-24اجتماعي

تاثیر استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی دانشجویان


نتایج یک پژوهش نشان می دهد که مولفه های استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی تاثیر مثبت معناداری دارد و مولفه تعهد به تنهایی قادر به پیش بینی اشتیاق تحصیلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدرت و استقامت ذهنی یعنی، توانایی تصمیم گیری، انتخاب، تمرکز و دنبال کردن اهداف زندگی، ضعف در استقامت ذهنی ممکن است منجر به ناتوانی در عملکرد شود.

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد تحصیلی و یکی از ملزومات یادگیری اشتیاق تحصیلی است که از عوامل مثبت در موفقیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان به شمار می رود و معمولا به عنوان ساختار انگیزشی به کار برده می شود که منعکس کننده تعهد یادگیرنده نسبت به تحصیل است.

مفهوم اشتیاق تحصیلی در حوزه روانشناسی مثبت نگر قرار می گیرد و سازه ای است که برای نخستین بار برای درک و تبیین افت و شکست تحصیلی مطرح شد و به عنوان پایه و اساسی برای تلاش های اصلاح گرایانه در حوزه تعلیم و تربیت مدنظر قرار گرفت.

پژوهشی که درخصوص تاثیر ابعاد استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی در دانشجویان ، توسط تیم پژوهشگران متشکل از علیرضا سوادکوهی (عضو هیئت علمی دانشگاه افسری امام حسین(ع)، دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی تهران) و زهرا میرصفیان (دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد-اصفهان) انجام شده، نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی دانشجویان

تاثیر استقامت ذهنی بر اشتیاق تحصیلی دانشجویان