مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مهر 1398 ساعت 12:482019-09-25اقتصادي

آوازه راتون رشت به کشور رسید


در سالهای اخیر آوازه کیفیت مطلوب راتون رشت به همه کشور رسیده است و هموطنانمان از دیگر استانها برای خرید این محصول استقبال زیادی می کنند.

- مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در سالهای اخیر آوازه کیفیت مطلوب راتون رشت به همه کشور رسیده است و هموطنانمان از دیگر استانها برای خرید این محصول استقبال زیادی می کنند.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، گفت: افزایش درآمد کشاورزان یکی از اولویت های کاری این اداره است و پرورش راتون و همچنین کشت دوم سایر محصولات کشاورزی پس از برداشت اولیه برنج می تواند یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: سال گذشته در 13هزار هکتار از شالیزارهای رشت راتون پرورش داده شده بود که امسال به 14هزار و 800هکتار افزایش یافت.

وی تصریح کرد: راتون برنجی باکیفیت تر و گرانتر از برنج اولیه است که با هزینه تمام شده کمتری توسط کشاورزان تولید می شود.

اسدی پرور ادامه داد: برنج تولید شده از راتون بسیار باکیفیت است و از بازار پسندی بسیار خوبی برخوردار است زیرا نسبت به برنج اولیه در پرورش آن از سم و کود کمتری استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب برنجکاران برنج استحصال شده از راتون را خود مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر آوازه کیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آوازه راتون رشت به کشور رسید

آوازه راتون رشت به کشور رسید