مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مهر 1398 ساعت 13:132019-09-28اقتصادي

زور آمریکا به اقتصاد ایران نرسید


مراودات مالی و تجاری غیردلاری ایران با سایر کشورها تاثیرپذیری اقتصاد ایران از تحریم ها را به حداقل رسانده و ارزش پول ملی را افزایش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هرچند که تحریم های آمریکا علیه ایران نتوانسته اقتصاد ایران را از پا دربیاورد، اما مشکلاتی در زمینه تجارت خارجی ایران و تبادل کالا و ارز با سایر کشورها برای ایران ایجاد کرده است.

آمریکا کوشیده تا با اعمال شدیدترین تحریم ها علیه ایران، ارتباط کشورمان را با اقتصاد جهانی به حداقل برساند، اما در این بین مذاکرات ایران با متحدانش سبب شده آمریکا تا حد زیادی در این موضوع ناکام بماند.

با توجه به خروج یک باره آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها، اقتصاد ایران تا مدتی دست خوش این تغییرات قرار گرفت و ارزش پول ملی کاهش یافت، اما اکنون با برقراری روابط تجاری با کشورهای دوست سبب شده تا بازار بار دیگر به آرامش برسد.

یکی از مهم ترین اقدامات ایران در این زمینه، برقراری روابط تجاری با سایر کشورها از طریق پول ملی دو کشور و در واقع کنار گذاشتن دلار از معاملات تجاری بوده که تاثیرپذیری تجارت خارجی ایران از تحریم های آمریکا را به حداقل رسانده است.

در حال حاضر، سوییفت دسترسی بانک های ایرانی به این سامانه را قطع کرده و بانک های ایرانی نمی توانند مبادلات تجاری خود بر پایه دلار را با بانک های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زور آمریکا به اقتصاد ایران نرسید

زور آمریکا به اقتصاد ایران نرسید