شنبه، 6 مهر 1398 ساعت 14:482019-09-28دانش

اجزای بنیادین DNA در ابر های بین ستاره ای کشف شد

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، طبق تحقیقی جدید اجزای تشکیل دهنده ساختار دی ان ای از دل ابر های گازی بین ستاره ای به وجود آمده اند.

محققان دانشگاه هوکایدو در ژاپن برای این منظور در یک خلاء بسیار سرد شبیه سازی انجام دادند و متوجه شدند نوکلئوزوم در فضا نیز تولید می شود.

- تحقیق جدید ژاپنی ها نشان می دهد نوکلئوزوم ها که بخشی مهم از حیات و تشکیل دهنده DNA هستند، در ابر های گازی بین ستاره ای به وجود می آیند.

نوکلئوزوم یا هسته تَن واحد تکرار شونده ساختمانی کروماتین (فامینه) است.

به طور دقیق تر نوکلئوزوم ها یکی از سه بخش اصلی نوکلئوتید را تشکیل می دهند و می توانند اطلاعات زیادی درباره تحول حیات روی زمین در اختیار دانشمندان قرار دهند.

نوکلئوتید نیز بخشی از دی ان ای است.

نظریه های پیشین براین اساس بنا شده بود که صخره های فضایی به زمین برخورد کرده و همراه خود مواد اولیه حیات را به کره خاکی آورده اند.

اجزای بنیادین DNA در ابر های بین ستاره ای کشف شد