مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مهر 1398 ساعت 16:482019-09-28سياسي

سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفت ها را گزارش نمایند


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاست های کلی نظام قانون گذاری را ابلاغ و با توجه به اهمیت موضوع در حاشیه آن مرقوم کردند: - سیاستها به قوای سه گانه ابلاغ شود.

سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفت ها را گزارش نمایند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن سیاستهای کلی نظام قانون گذاری مصوّب مقام معظم رهبری که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده است، به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم سیاست های کلی نظام قانون گذاری 1- توجه به موازین شرع به عنوان اصلی ترین منشاء قانون گذاری در تنظیم و تصویب طرح ها و لوایح قانونی.

2- ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات موجود کشور از حیث مغایرت با موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد سازوکار لازم برای تضمین اصل چهارم قانون اساسی.

3- تعیین سازوکار مناسب برای عدم مغایرت مقررات با قانون اساسی.

4- نظارت بر عدم مغایرت یا انطباق قوانین با سیاست های کلی نظام با همکاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب قوانین لازم برای تحقق هریک از سیاست های کلی نظام.

5- تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات با ارائه تعریف روشن و مشخص از قانون ، آیین نامه، تصویب نامه و بخشنامه موضوع اصل 138 ، قانون آزمایشی و اساسنامه موضوع اصل 85


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفت ها را گزارش نمایند

سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفت ها را گزارش نمایند