مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 07:442019-10-02بين الملل

خاک های گرمسیری کربن جو را افزایش می دهند


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که خاک های گرمسیری، نقش مهمی در ورود کربن به جو دارند و گرمای هوا را افزایش می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، همراه با تحلیل رفتن کوه ها، دما افزایش می یابد.

پژوهشگران موسسه پژوهشی اسمیت سونیان تروپیکال (STRI) آمریکا در بررسی جدید خود، از این موضوع برای پیش بینی رخدادهای مربوط به خاک های گرمسیری استفاده کردند و دریافتند که خاک های گرمتر، کربن بیشتری آزاد می کنند، گونه های میکروبی خاک را تغییر می دهند و فعالیت میکروبی را افزایش می دهند.

یکی از دلایل احتمالی مرتبط با گرمای جهانی می تواند این موضوع باشد که با گرم شدن خاک، کربن اضافی ذخیره شده در مواد آلی آن، به جو وارد می شود.

وارد شدن کربن به جو می تواند به گرم شدن اقلیم و گرمای بیشتر خاک منجر شود زیرا گرمای جهانی در اثر انباشته شدن گاز دی اکسید کربن در جو و محبوس شدن گرمای خورشید روی سطح زمین رخ می دهد.

اندرو ناتینگهام (Andrew Nottingham)، پژوهشگر موسسه اسمیت سونیان تروپیکال و دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh) اسکاتلند گفت: اگر بپذیریم که نقش فعالیت های کنونی در افزایش دمای جهان، در دهه آینده به چهار تا هشت درصد می رسد، نقش خاک های گرمسیری در افزایش دی اکسید کربن جو، تا 9 درصد خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک های گرمسیری کربن جو را افزایش می دهند

خاک های گرمسیری کربن جو را افزایش می دهند