مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 06:232019-10-02پزشكي

تنهایی، سلامت سالمندان را تهدید می کند


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه هرگز نباید وجود علائم غیر طبیعی را به سن سالمندان نسبت داد، گفت: تنها زندگی کردن، - ریسک فاکتور مهمی برای سلامت سالمندان است.

به این ترتیب علاوه بر وضعیت روانی و جسمانی سالمندان، بُعد زندگی اجتماعی آنها نیز بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر طاهری - متخصص طب سالمندی با بیان اینکه بیمارستان آیت الله طالقانی در قالب دو کلینیک طب سالمندان آماده ارائه خدمت به سالمندان است، گفت: تعداد افراد سالمند روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر 10 درصد جمعیت کشور را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: پیش بینی می شود که تا 20 سال آینده این آمار به 25 و یا حتی 30 درصد یعنی یک نفر از هر 4 نفر برسد.

وی افزود: موج جدید سالمندی که تغییرات اپیدمیولوژیک جمعیتی را ایجاد می کند، نیازمند گسترده تر و عمیق تر کردن خدمات ویژه این گروه سنی است.

این متخصص طب سالمندی با بیان اینکه عموما سالمندان با مشکلات متعددی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، توضیح داد: داشتن مشکلات متعدد و مراجعه به پزشکان مختلف باعث می شود سالمندان مجبور به مصرف داروهای زیادی شوند که مصرف بیش از پنج دارو با هم نیز ممکن است موجب بروز عارضه تداخلات داوریی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنهایی، سلامت سالمندان را تهدید می کند

تنهایی، سلامت سالمندان را تهدید می کند