مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 06:422019-10-02اقتصادي

علت 80 درصد ناشنوایی در کهگیلویه و بویراحمد ژنتیکی و مادرزادی است


مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 80درصد ناشنوایی های این استان علت ژنتیکی و مادرزادی دارند که ناشی از ازدواج فامیلی است.

- آیت افشار مهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: با اشاره به شناسایی 18هزار و 500معلول شناسایی شده در استان، گفت: از این تعداد 850نفر معادل نیم درصد ناشنوا و کم شنوا هستند.

وی اظهارکرد: حدود 80درصد ناشنوایی های این استان علت ژنتیکی و مادرزادی دارند که ناشی از ازدواج فامیلی است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 50درصد از ناشنوایان و کم شنوایان استان را خانم و 50 درصد را آقا تشکیل می دهند.

افشارمهر با بیان اینکه غربالگری شنوایی در بدو تولد انجام می شود و پوشش 100درصدی در استان داریم، خاطرنشان کرد: در صورتی که نوزاد دچار اختلال ناشنوایی باشد با متوجه شدن در وقت طلایی، با کاشت حلزون می توان آن را درمان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح های مختلف غربالگری و کاشت حلزون و استقرار دستگاه های شنوایی سنجی در بیمارستان های استان جهت غربالگری کودکان و نوزادان از بدو تولید شاهد کاهش جمعیت ناشنوای استان هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دو مرکز کم شنوا در استان داریم که جهت درمان کودکان ناشنوا و کم شنوای استان فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت 80 درصد ناشنوایی در کهگیلویه و بویراحمد ژنتیکی و مادرزادی است

علت 80 درصد ناشنوایی در کهگیلویه و بویراحمد ژنتیکی و مادرزادی است