مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 09:332019-10-02اقتصادي

تاثیر اقتصاد رفتاری بر انتخاب کالا


اقتصاددان ها سال ها بر این عقیده بودند که اقتصاد به ریاضیات، اعداد و نمودارها بستگی دارد، اما برخی از اندیشمندان حوزه اقتصاد رفتاری، معتقدند که اقتصاد، - مطالعه رفتار اقتصادی انسان است.

این عقیده، تعریف سنتی از موفقیت اقتصادی را تغییر می دهد و بر خلاف اقتصاد سنتی که پایه و اساس انتخاب افراد را عقل و منطق می داند، به عواطف و گرایش های ذهنی در تصمیم گیری های اقتصادی تاکید دارد.

اقتصاد رفتاری، رویکرد روان شناختی و عوامل مربوط به احساسات و اجتماع را در تحلیل فروش و عوامل اقتصادی به کار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علم اقتصاد رفتاری می گوید ما همه روزه اشتباه می کنیم و به طور مداوم در حال تکرار این اشتباهات هستیم.

رفتارهای گمراه کننده انسان ها در اقتصاد تصادفی نیست و قابل پیش بینی هستند و با کمک اقتصاد رفتاری می توانیم گزینه های اشتباه ذهن را بهتر بشناسیم.

اقتصاد رفتاری (BE) علم تصمیم گیری نامیده شده و یک رشته در حال رشد دانشگاهی است که رفتار انسان را تشخیص و سپس از فکرانسان ها پرده بر می دارد و سؤالات بنیادی مانند چگونگی پردازش اطلاعات و چگونگی تاثیرگذاری بر رفتار انسان را مورد بررسی قرار می دهد.

اقتصاد رفتاری برای بازاریابان با ارزش و پاسخ سوالات ذیل است: -تصمیم گیری مصرف کننده احساسی یا منطقی است؟ -تصمیم گیری مصرف کننده سریع ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر اقتصاد رفتاری بر انتخاب کالا

تاثیر اقتصاد رفتاری بر انتخاب کالا