مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 مهر 1398 ساعت 06:562019-10-03اجتماعي

اعزام کاروان خادمان موکب بیعت حسینی به کربلا+ عکس و فیلم


اعزام کاروان 120 نفره موکب بیعت حسینی از امروز آغاز شد و فعالیت این موکب ها از چهارهم مهر ماه شروع و تا بیست وهشتم مهر به فعالیت خود پایان می دهند.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی در چند قدمی اربعین حسینی قرار داریم، عزاداری مردم مازندران در محرم امسال پرشورتر از سال های قبل برگزار شد و در چند روز باقیمانده راهپیمایی های عظیم اربعین در راه است.

اربعین حسینی چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) که مصادف با بیستم صفر است، اسیران دشت کربلا در این روز در سال 61 قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند.

مردم مسلمان کشور ما هم همه ساله در گردهمایی با نام پیاده روی اربعین با اسیران کربلا ابراز همدردی می کنند، راهپیمایی اربعین شیعیان به سوی کربلا، به یکی از مهم ترین و گسترده ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده است.

بیشترین زائرانی که در اربعین از دیگر کشورها به عراق می روند، از ایران هستند که این موضوع مایه افتخار برای عاشقان اهل بیت و سید و سرور شهیدان امام حسین(ع) و خاندان پاک و مطهرش است.

موکِب به ایستگاه های خدمات رسانی زائران یا گروه های همراه برای اسکان، پذیرایی و خوراک دهی زائران اماکن مقدس مذهبی، به ویژه اماکن شیعی گفته می شود که به مسؤولان موکب، موکب دار گفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام کاروان خادمان موکب بیعت حسینی به کربلا+ عکس و فیلم

اعزام کاروان خادمان موکب بیعت حسینی به کربلا+ عکس و فیلم