مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 21:292019-10-05سياسي

برگزاری هفتمین سوگواره شعر مجتبوی در داراب


هفتمین سوگواره شعر مجتبوی با حضور شاعران آیینی از 12 استان کشور در شهرستان داراب برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از داراب، امام جمعه داراب شامگاه شنبه در آیین سوگواره شعر مجتبوی که با حضور شاعران، مسؤولان و عموم مردم برگزار شد، اظهار داشت: سوگواره شعر مجتبوی امسال هفتمین دوره را سپری می کند و شاعران آیینی از 12 استان کشور با ارسال آثار ارزنده در این مراسم شرکت کرده اند.

  حجت الاسلام رضا صادقی ادامه داد: در دوره های نخست برگزاری سوگواره با حضور شاعران پنج استان برپا میشد اما با رونق گرفتن این مراسم، اکنون شاعران 12 استان در کنار شعرای دارابی در سوگواره شعر مجتبوی شرکت می کنند.

وی بیان کرد: آثار ارسالی توسط اساتید دانشگاه در رشته های ادبیات و معارف اسلامی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت و از بین آثار بسیاری که ارسال شده پنج اثر در گزینش نهایی قرار گرفته است.

رییس ستاد سوگواره شعر مجتبوی گفت: این سوگواره چند سالی در 28 صفر برگزار می شد و از آنجا که پیرامون شهادت امام حسن مجتبی دو روایت مشهور و غیرمشهور وجود دارد و نظرعلما به ویژه شیخ مفید مبتنی بر هفتم صفر است بنابراین زمان سوگواره به هفتم صفر تغییر یافت.

صادقی با اشاره به وجه تسمیه داراب به عنوان شهر امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: خراج مردم دارابگرد از طریق دحیه کلبی انصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری هفتمین سوگواره شعر مجتبوی در داراب

برگزاری هفتمین سوگواره شعر مجتبوی در داراب