مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 22:532019-10-05بين الملل

نقش آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب در ناآرامی ها عراق


یک کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این که بعثی ها، آمریکا، ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی و گروه های افراطی و تکفیری- تروریستی مربع شرارت و عدم توسعه در عراق هستند، - گفت: انتخاب ایام اربعین برای ایجاد این ناامنی ها به منظور تضعیف محور مقاومت از سوی این چهار گروه است.

حسن عابدینی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از تحولات اخیر در عراق اظهار کرد: ناآرامی ها در عراق از دو بعد قابل تحلیل است؛ نخست این که واقعیت میدان مطالبه برحقی است که برخی از مردم مطرح می کنند و آن هم ناشی از مشکلات معیشتی، بیکاری، فساد و عدم توجه به زیر ساخت هاست.

وی با بین این که عامل نارسایی ها طی چهار دهه گذشته در عراق چهار گروه بودند، گفت: گروه اول وابستگان رژیم بعث صدام است که یکی از گروه هایی محسوب می شود که در مشکلات عراق سهم اصلی را داشته و دارد.

دومین گروه ایالت متحده آمریکا است که از سال 2003 میلادی عراق را به اشغال در آورد و عملا ناامنی را به این کشور تزریق کرد و اگر انگشت اتهام را به سمت یکی دیگر از عوامل عدم توسعه در عراق دراز کنیم، آمریکاییها هستند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: گروه سوم که در این زمینه نقش آفرین هستند، ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی می باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب در ناآرامی ها عراق

نقش آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب در ناآرامی ها عراق