مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مهر 1398 ساعت 07:372019-10-06بين الملل

راهپیمایی استقلال طلبان اسکاتلند در ادینبرگ


همزمان با افزایش درخواست ها برای برگزاری انتخاباتی تازه حول محور جدایی اسکاتلند از انگلیس به دنبال تحقق بریگزیت در چند هفته آتی، ده ها هزار تن از طرفداران استقلال اسکاتلند در ادینبرگ دست به راهپیمایی زدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان که بسیاری از آنها پرچم اسکاتلند را در دست داشتند، از پارک هالی رود واقع در مرکز ادینبرگ، پایتخت اسکاتلند حرکت خود را آغاز کردند.

آنها که به طرف خیابان اصلی رویال مایل در حرکت بودند، شعار ما چه می خواهیم؟ استقلال سر دادند.

پیتر جانستون 22 ساله، یکی از سازمان دهندگان این راهپیمایی گفت: در این شرایط اسکاتلند یک کشور دسته دو محسوب می شود اما اسکاتلند به عنوان یک کشور مستقل در بسیاری زمینه ها یکی از کشورهای پیشتاز جهان خواهد بود.

ما در انگلیس به پتانسیل کامل خود دست نخواهیم یافت.

جوآنا چری، وکیل و قانون گذار حزب ناسیونالیست اسکاتلند که پشت یکی از چالش های حقوقی موفق در برابر تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای به تعلیق درآوردن پارلمان دست داشت، در این راپیمایی حضور داشت.

وی همچنین یکی از حامیان اصلی قانونی بود که ماه گذشته تصویب شد و جانسون را وادار کرد تا به منظور اجتناب از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، از این بلوک بخواهد که زمان بیشتری بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهپیمایی استقلال طلبان اسکاتلند در ادینبرگ

راهپیمایی استقلال طلبان اسکاتلند در ادینبرگ