مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 06:102019-10-07اجتماعي

سنجش سلامت بیش از 27 نوآموز استان در برنامه ملی سنجش


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شرکت 27 هزار و 222 نفر در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خبر داد.

- خلیل رنجبر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای برنامه سنجش برای بیست و پنجمین سال متوالی در استان گفت: 14پایگاه ثابت و سیار با بهره گیری از 98 نیروی متخصص بررسی و ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی نوآموزان را در سطح استان انجام دادند.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش به تشخیص و رفع مشکلات نوآموزان کمک می کند و برنامه مداخله بهنگام موجب توسعه تحولات رشد جسمانی و هوش کودکان می شود؛ تصریح کرد: عدم شناخت به موقع مشکلات نوآموزان موجب می شود که آنها سال های بیشتری را در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند و به واسطه وجود نارسایی های مختلف جسمانی و یا کم توانی ذهنی قادر به ادامه تحصیل نباشند.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان گفت: از این تعداد نوآموز بدو ورود به دبستان 1286 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 685نفر مشکوک به مشکل شنوایی، 55 نفر دارای مشکل جسمی – حرکتی و 39 نفر ارجاع اُتیسم تشخیص داده شده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

رنجبر با بیان اینکه از ارجاعات بینایی 2 نفر، از ارجاعات شنوایی 5 نفر و از ارجاعات جسمی حرکتی 8 نفرنوآموز به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش سلامت بیش از 27 نوآموز استان در برنامه ملی سنجش

سنجش سلامت بیش از 27 نوآموز استان در برنامه ملی سنجش