مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 20:502019-10-07سياسي

نظام تجارت بین المللی با خطر مواجه است


«اقدامات یکجانبه قهرآمیزِ غیرقانونی و نامشروع آمریکا در سکوت جامعه جهانی به طرز بی سابقه ای شدت یافته و بنیان های چندجانبه گرایی را تهدید می کند - از نیویورک، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک طی سخنانی در نشست اصلی کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که تعهد به همکاری چند جانبه به عنوان مبنا و اساس اجرای تعهدات و توافقات جهانی، با فشاری بی سابقه و روزافزون روبرو شده است.

گزارش دبیرکل سازمان ملل درخصوص میزان اجرای اهداف توسعه، پیشرفت اندکی را در این زمینه نشان می دهد و تصریح می کند که آسیب پذیرترین کشور ها کماکان بیشترین فشار را تجربه می کنند .

اسحاق آل حبیب تصریح کرد یکی از مهمترین دلایل روند نامطلوب فعلی این است که کشور های توسعه یافته به تعهدات خود در حوزه های مربوط به تامین مالی، انتقال فناوری و ظرفیت سازی در کشور های درحال توسعه عمل نکرده اند.

تامین مالی توسعه با چالشی بی سابقه مواجه است و ضربات وارد آمده بر پیکره چندجانبه گرایی موجب شده توسعه و تامین مالیِ آن، هر دو با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.

وی افزود: سیاست های مبتنی بر تحریم موجب شده سیستم چندجانبه مالی و تجاری، بسیار ناکارا شود و اکنون این رسالت جامعه ی بین المللی است که تضمین کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام تجارت بین المللی با خطر مواجه است

نظام تجارت بین المللی با خطر مواجه است