مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 06:012019-10-08اجتماعي

قلب حیات «علی سرخ» به تپش افتاد/بازگشت به زندگی بعد از 35 سال+فیلم و عکس


35 سال پیش صدای زندگی در این روستا رو به سکوت رفت، مردم آبادی ساز مهاجرت کوک کردند و درب خانه ها یکی پس از دیگری برای همیشه بسته شد و این بود که چراغ روستای علی سرخ برای 35 سال خاموش شد.

- خبرگزاری فارس استان کردستان/شیرین مرادی، سوژه این بار ما را به مسیری می کشاند که مقصدش روستای علی سرخ از توابع شهرستان بیجار در استان کردستان است، برای رسیدن به این روستا باید 210 کیلومتر را از مرکز استان کردستان طی کنیم.

بعد از سپری کردن جاده 140 کیلومتری سنندج - بیجار، مسیر را به سمت علی سرخ در پیش می گیریم، مسیری که اگر بار تردد چندین روستای منطقه و اتصال سه استان، کردستان، زنجان و آذربایجان غربی را به دوش می کشد، اما پر از دست انداز و نقاط حادثه خیز است.

11 کیلومتر از این مسیر شوسه است که توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کردستان زیرسازی شده ولی آسفالت آن از سال 96 تاکنون در انتظار عملی شدن وعده نمایندگان دولت در استان است.

وارد جاده مالرو می شویم، حرکت ماشین در میان گرد و خاک سخت تر می شود باید این مسیر را تا روستای علی سرخ که آخرین نقطه استان کردستان از سمت آذربایجان غربی است، با همین شرایط طی کنیم.

صدای زندگی و حیات 35 سال پیش در این روستا رو به سکوت رفت، روستاییان یکی پس از دیگری بار هجرت بستند و روستا رفته رفته خالی از سکنه شد،مردم آبادی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلب حیات «علی سرخ» به تپش افتاد/بازگشت به زندگی بعد از 35 سال+فیلم و عکس

قلب حیات «علی سرخ» به تپش افتاد/بازگشت به زندگی بعد از 35 سال+فیلم و عکس