مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 10:232019-10-09بين الملل

ترکیه در شرق فرات به دنبال چیست؟


در حالی که ترکیه در شرق فرات دست به تحرکاتی زده، کارشناسان بر این باورند که این اقدامات حاصلی برای آنکارا به همراه ندارد و باتلاقی شبیه یمن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، شنبه 13 مهر ماه  رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی تهدید کرد که ارتش این کشور به زودی عملیات زمینی و هوایی همزمانی را برای استقرار صلح و ثبات در مناطق شرقی رودخانه فرات در سوریه اجرا می کند.

یک روز بعد (یکشنبه) کاخ سفید از خارج کردن نظامیان آمریکایی از این منطقه خبر داد و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پس از گفت وگوی تلفنی با اردوغان، گفت در صورت حمله نظامیان ترکیه ای به تل ابیض و دیگر مناطق مرزی تحت کنترل کردها، واشنگتن از شبه نظامیان کرد حمایت نخواهد کرد.

البته ترامپ مدتی بعد قدری اظهاراتش را تعدیل کرد و ضمن تمجید از ترکیه یادآور شد: ما شاید در فرآیند خروج از سوریه باشیم، اما به هیچ وجه کُردها را رها نکرده ایم؛ کسانی که افرادی خاص و جنگجویانی خارق العاده هستند.

روابط ما با ترکیه که شریک تجاری و همپیمان ناتویمان است هم خیلی خوب بوده است.

ترکیه خودش هم تعداد زیادی جمعیت کُرد دارد و کاملا این را متوجه است که ما فقط 50 نظامی در آن بخش از سوریه (شمال سوریه) داشتیم و دیگر در آن منطقه نیستند، اما هرگونه درگیری غیر ضروری ترکیه (عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه در شرق فرات به دنبال چیست؟

ترکیه در شرق فرات به دنبال چیست؟