مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 مهر 1398 ساعت 07:102019-10-10سياسي

صدور احکام قضایی جایگزین و ممانعت از ارتکاب مجدد جرم


این روزها شاهد صدور برخی احکام جایگزین توسط قضات در چهارچوب قوانین و مقرراتی که قانون تعیین کرده هستیم که از این احکام می توان نتیجه مطلوب که همان ممانعت از ارتکاب مجدد جرم است، - انتظار داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، قطعاً هدف قوه قضاییه از مجازات آسیب رساندن به فرد مجرم نیست بلکه اصلاح و بازگرداندن آن به جامعه است اما شاید آنچه در تفکر عامه مردم در مورد مجازات حاکم است هدف از مجازات، آسیب رساندن به مجرم است و نه اصلاح او.

بر همین اساس، اگرچه جنبه اصلاحی و یا آسیب رساندن مجازات مجرمان به طرز تلقی مردم  از آن ها دارد اما به طور حتم اعمال سیاست های اصلاحی در صدور برخی احکام قضایی با هدف فرهنگ سازی و بازگشت فرد متهم به چرخه زندگی تحولی بسیار ارزشمند بوده و با اقبال عمومی مواجه می شود.

 این روزها شاهد صدور برخی احکام جایگزین  توسط قضات در چهارچوب قوانین و مقرراتی که قانون تعیین کرده هستیم که از این احکام می توان نتیجه مطلوب که همان ممانعت از ارتکاب مجدد جرم است، انتظار داشت.

اما قطعاً برای تحقق این مهم و ادامه صدور این احکام جامعه نیز باید اقداماتی چون خدمات عمومی و کارهای عام المنفعه ( خدمت در مواکب، گل کاری و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور احکام قضایی جایگزین و ممانعت از ارتکاب مجدد جرم

صدور احکام قضایی جایگزین و ممانعت از ارتکاب مجدد جرم