مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 مهر 1398 ساعت 10:552019-10-10بين الملل

ترامپ رفع اتهام از پرونده رضا ضراب را خواستار بود


شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رییس جمهور آمریکا دو سال پیش از وزیر امور خارجه وقت این کشور خواسته بود از پرونده تاجری ایرانی-ترکیه ای که متهم به دور زدن تحریم های آمریکا بود، - رفع اتهام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از بلومبرگ، سه منبع آگاه از نشستی در دفتر ریاست جمهور آمریکا در سال 2017 گفته اند که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در آن موقع از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه وقت آمریکا خواسته بود که وزرات امور خارجه را متقاعد به رفع اتهام از پرونده یک تاجر طلا با تابعیتی ایرانی-ترکیه ای کند که موکل رودی جولیانی[وکیل شخصی ترامپ] بوده است.

این افراد مطلع از موضوع همچنین اظهار کردند که تیلرسون با استدلال این که چنین کاری موجب مداخله در بازجویی ادامه دار رضا ضراب، تاجر یاد شده خواهد شد، این درخواست را رد کرد و اعضای دیگر در دفتر ریاست جمهوری از این درخواست شگفت زده شده بودند.

ضراب آن موقع به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، در حال طی کردن روند محاکمه در یک دادگاه فدرال در نیویورک بود.

او مایکل موکازی، دادستان کل آمریکا و رودی جولیانی را که گفته است بارها به مقامات آمریکایی رجوع کرده تا بیرون از دادگاه به دراه حلی دیپلماتیک برای موکلش دست پیدا کند، برای وکالت پرونده اش انتخاب کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ رفع اتهام از پرونده رضا ضراب را خواستار بود

ترامپ رفع اتهام از پرونده رضا ضراب را خواستار بود