مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 مهر 1398 ساعت 21:312019-10-10اجتماعي

مریانج دهکده ای پر از عشق به حسین (ع)/همه عالم مسیر نجف به کربلا است


مریانج دهکده ای در نزدیکی همدان است که هر گوشه اش رنگ بوی حسین (ع) می دهد و زن و مرد مشغول خدمت به زوار سیدالشهدا هستند.

- خبرگزاری فارس- گروه حج و زیارت: در مسیر کربلای معلی و در نزدیکی همدان دهکده ای کوچک با مردمانی بزرگ که خالصانه همه چیزشان را در راه زائران سیدالشهدا گذاشته و به آنها خدمت می کنند.

در میدان اصلی دهکده از هر سو صدای بلندگو های هیات به گوش می رسد و هر خیابان را که می نگری در میانه های آن چراغ های حسینیه، هیات و یا موکبی به چشم میخورد که عده ای دور آن جمعند و در حال تدارک برای پذیرایی از زائران.

ورودی و میدان اصلی دهکده مریانج پر از اتوبوس ها و خودروهای زائرانی است که دسته دسته وارد شده و هر کدام به سمت موکب و حسینیه ای راهنمایی می شوند تا گرد و غبار سفر از روح و جسمشان بزدایند.

پذیرایی در نهایت احترام و اکرامی در نهایت خضوع و با عشق شهید کربلا زن و مرد، پیر و جوان همه و همه گرد هم  جمعند و خدمت به زوار حسین (ع) را بالاترین افتخار خود می دانند.

در این میان چه خوش می گفت پیرمردی که چای بدست زائران می داد: به ذره گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند مردم باصفای مریانج چون دیگر مردمان این سرزمین نشان دادند عشق به حسین (ع) محدود به هیچ مکان و زمانی نیست و وقتی دلت حسینی باشد همه عالم مسیر نجف به کربلا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریانج دهکده ای پر از عشق به حسین (ع)/همه عالم مسیر نجف به کربلا است

مریانج دهکده ای پر از عشق به حسین (ع)/همه عالم مسیر نجف به کربلا است