مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 مهر 1398 ساعت 07:162019-10-11بين الملل

یمن به فقیرترین کشور جهان تبدیل خواهد شد


؛ به نقل از رای الیوم، اگر جنگ یمن تا سال 2022 ادامه یابد این کشور تا دو سال آینده به فقیرترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله امروز جمعه خود نوشت: عرب ها عاشق رکورد و ورود به کتاب ثبت رکوردهای گینس هستند حتی دبی تا کنون 634 رکورد ثبت کرده است.

احتمالا عرب ها یک رکورد جدید وحشتناک و در عین حال دردناک هم ثبت خواهند کرد و آن اعلام یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان طی دو سال آینده است.

گزارش برنامه کمک رسانی سازمان ملل فاش کرده است از زمان شروع درگیری های یمن در سال 2014، جنگ، میانگین فقر را در این کشور از 47 درصد به 75 درصد تا پایان سال 2019 افزایش خواهد داد و اگر جنگ تا سال 2022 ادامه یابد یمن فقیرترین کشور جهان خواهد شد و حدود 80 درصد از ساکنان این کشور زیر خط فقر زندگی خواهند کرد و 24 میلیون یمنی یعنی بیش از دو سوم ساکنان این کشور به کمک فوری نیاز خواهند داشت.

نکته جالب توجه این است که بیش از دوسوم اراضی آزاد شده یمن تحت کنترل ائتلاف سعودی-اماراتی قرار دارد؛ که از پنج سال پیش جنگ علیه یمن را راه انداخت و این دو کشور از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می روند.

در ادامه این سرمقاله آمده: درست است که یمن از نظر درآمد فقیر است و محاصره شدید ائتلاف مذکور آن را فقیرتر هم کرده است اما در مقاومت، شجاعت، دفاع از خاک و عق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمن به فقیرترین کشور جهان تبدیل خواهد شد

یمن به فقیرترین کشور جهان تبدیل خواهد شد