مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 10:592019-10-12سياسي

از «فال حافظ» به «حال حافظ» برگردیم


رضا اسماعیلی می گوید ما پیش و بیش از آن که دل بسته کلام و مرام حافظ باشیم، دل بسته نام و آوازه حافظ شیرازیم و به دیوان حافظ نیز بیشتر به چشم یک «فالنامه» نگاه می کنیم تا یک «حال نامه».

- رضا اسماعیلی می گوید ما پیش و بیش از آن که دل بسته کلام و مرام حافظ باشیم، دل بسته نام و آوازه حافظ شیرازیم و به دیوان حافظ نیز بیشتر به چشم یک فالنامه نگاه می کنیم تا یک حال نامه .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بیستم مهر ماه هر سال با عنوان روز حافظ مورد توجه بسیاری از اهالی شعر و ادبیات در ایران است و نام و یاد این شاعر بلند آوازه ایران را بار دیگر در خاطر و نظر و نگاه بسیاری زنده می کند.

رضا اسماعیلی از شاعران پیشکسوت انقلاب اسلامی نیز به همین مناسبت در یادداشتی به این شاعر و تاثیرات فرهنگی آن در میان ایرانیان نگاهی انداخته که در ادامه می خوانیم: حافظ آیینه خودشناسی ، پاسخ چیستی و هستی و سند هویت ایرانی – اسلامی ماست.

شعر حافظ تجسم هنری اراده ملتی فرهنگ مدار و انسان دوست است که در برابر تهاجم وحشیانه مغول به مدد ارزش های والای فرهنگی و انسانی نه تنها قد خم نمی کند، بلکه روح وحشی ایلخانان مغول را در نسیم نوازش فرهنگ خویش رام می کند و به تسلیم وا می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «فال حافظ» به «حال حافظ» برگردیم

از «فال حافظ» به «حال حافظ» برگردیم