مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 13:062019-10-12فناوري

طراحی نرم افزاری شبکه ارتباطی مجهز به هوش مصنوعی


پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزاری شبکه LTE مجهز به هوش مصنوعی با رویکرد 5G در مرکز تحقیقات مخابرات ایران تعریف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزاری شبکه LTE مجهز به هوش مصنوعی با رویکرد 5G و قابلیت خودسازماندهی (SON) در بخش دسترسی رادیویی ، ذیل طرح 5G در پژوهشگاه ICT تعریف شده است.

محمد اکبری مجری طرح با بیان اینکه این پروژه روی 3 محور اصلی استوار است، گفت: شبکه های خودسازمانده SON، فناوری هوش مصنوعی (AI) و مجازی سازی توابع شبکه که اصطلاحا به آن NFV گفته می شود، محورهایی است که این پروژه بر اساس آن انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر موضوعات شبکه خودسازمانده، پیاده سازی الگوریتم ها با محوریت مجازی سازی و هوش مصنوعی بسیار مطرح بوده و در این پروژه 3 محور در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، اضافه کرد: در حقیقت بستر پیاده سازی شبکه خودسازمانده یک بستر کاملا نرم­ افزاری و مجازی سازی شده و رویکرد الگوریتم­ ها استفاده از هوش مصنوعی است.

نگاهی به تاریخچه شبکه های خودسازمانده در دنیا نیز نشان می دهد که این موضوع از سال های پیش مطرح بوده اما امروزه یک نگرش جدید نسبت به SON مطرح است و آن بهره ­مندی از هوش مصنوعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی نرم افزاری شبکه ارتباطی مجهز به هوش مصنوعی

طراحی نرم افزاری شبکه ارتباطی مجهز به هوش مصنوعی