مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 05:592019-10-13بين الملل

شرکت های اسلحه فروشی غرب، بیشترین سود را از جنگ در شمال سوریه می برند


یک استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: برای سردمداران مجتمع های نظامی صنعتی غرب تفاوتی ندارد که جنگ بین متحدان آن ها ایجاد شود، - چراکه آن ها تنها به دنبال سود خود از فروش سلاح در برپایی جنگ ها و نابود کردن دشمنان خود هستند.

محمدعلی بصیری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص حمله ترکیه به شمال سوریه به بهانه سرکوب کردها و دلایل این حمله، اظهار کرد: اگر بنا بر گفته های اردوغان، هدف از جنگ محدود و مهار کردن نیروهای پ.

ک.

ک باشد، کلیت این اقدام برای امنیت مرزهای سوریه و ترکیه و خصوصاً مناطق کردنشین می تواند حائز جنبه های مثبتی باشد، چراکه این عوامل، ناامنی و بی ثباتی را برای کردها در منطقه ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: استمرار ناامنی ها می تواند به مناطق کردنشین در ایران و همچنین عراق منتقل شود، این جنگ در حد محدود آثار منفی زیادی برای کشورهای همجوار ایجاد نخواهد کرد، اما با گسترش جنگ و اشغال بخش شمالی سوریه، یک جنگ فرسایشی به وجود خواهد آمد که آثار مخرب آن نه تنها سوریه و ترکیه را در بر می گیرد بلکه منطقه خاورمیانه را تحت تأثیر قرار می دهد.

ممکن است کردهای همجوار سوریه هم وارد جنگ شوند این استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جنگ میان ترکیه و سوریه، منابع، اقتصاد شکوفا شده و همچنین ذخایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت های اسلحه فروشی غرب، بیشترین سود را از جنگ در شمال سوریه می برند

شرکت های اسلحه فروشی غرب، بیشترین سود را از جنگ در شمال سوریه می برند