مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 07:372019-10-13پزشكي

تاثیر مدیریت استرس در بیماران مبتلا به MS


یافته های یک پژوهش انجام شده توسط متخصصان داخلی نشان می دهد که آموزش مدیریت استرس با استفاده از روش شناختی رفتاری می تواند قدرت تحمل و تاب آوری بیماران مبتلابه MS را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

- یافته های یک پژوهش انجام شده توسط متخصصان داخلی نشان می دهد که آموزش "مدیریت استرس" با استفاده از روش شناختی رفتاری می تواند قدرت تحمل و تاب آوری بیماران مبتلابه MS را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماری مالتیپـل اســکلروزیس یا به اختصار MS، یکی از مهم ترین بیماری های سیستم عصبی مرکزی و از شایع ترین بیماری های نورولوژیک در انسان است که می تواند به بروز ناتوانی در افراد منجر شود.

این بیماری، بیشتر در بزرگسالان بین 15 تا 50 سال بروز می کند و البته نسبت ابتلای زنان در مقایسه با مردان 2 تا 3 برابر بیشتر است.

بنا بر آمار و اطلاعات موجود، حدود دو و نیم میلیون نفر در دنیا و پنجاه هزار نفر در ایران به MS مبتلا هستند.

سیر این بیماری در زنان شایع تر است.

به اعتقاد متخصصان، ارتباطی قوی بین استرس و عود بیماری MS وجود دارد و اکثر بیماران، تشدید علائم بیماری در زمان استرس را گزارش می کنند.

درواقع، در طول زمان استرس، انرژی بیشتری برای فکر کردن و حل مشکلات زندگی روزانه لازم است و این تحلیل انرژی، باعث خستگی و اختلال در عملکرد روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مدیریت استرس در بیماران مبتلا به MS

تاثیر مدیریت استرس در بیماران مبتلا به MS