مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 07:542019-10-13اقتصادي

کشاورزان گیلان به آفت مگس مدیترانه ای بی توجه نباشند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه ای از غرب مازندران به شرق گیلان وارد شده است، گفت: در صورت بی توجه کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی برای جلو گیری از افزایش آفت مگس مدیترانه ای منجر به خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد ابراهیم محمدی گفت: کشاورزان با روش های کنترلی می توانند از افزایش آفت مگس مدیترانه ای جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه ای از غرب مازندران به شرق گیلان وارد شده است،افزود: در صورت عدم توجه کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی برای جلو گیری از افزایش این آفت منجر به خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

برداشت زودهنگام خرمالو از روش های جلوگیری خسارات به محصول است وی با اشاره به اینکه خسارت مگس میوه مدیترانه ‏ای از زمان تغییر رنگ و رسیدن میوه‏ ها آغاز می‏ شود ادامه داد: برداشت زودهنگام خرمالو که فرآیند رسیدن آنها بعد از برداشت ادامه پیدا می کند یکی از روش های جلوگیری از خسارات به محصول خرمالو است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان جمع آوری و دفن میوه های آلوده در عمق 50 سانتیمتری خاک را از روش های مبارزه دانست و تصریح کرد: نصب تله های جلب کننده پروتیینی در قسمت های جنوبی درخت، در ارتفاع 1/5 تا 2/2 متری و خلاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان گیلان به آفت مگس مدیترانه ای بی توجه نباشند

کشاورزان گیلان به آفت مگس مدیترانه ای بی توجه نباشند