مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 08:552019-10-13سياسي

حکم از تو، زندان از من


نظارت پذیری، شفافیت و رعایت حقوق شهروندی محکومان به حبس، سه دلیلی است که بر مبنای آن تعدادی از نمایندگان مجلس طرح انتزاع سازمان زندانها از قوه قضاییه و الحاق این سازمان به وزارت کشور را تدوین و به هیأت رییسه مجلس ارائه کرده اند.

- نمایندگان امضاکننده طرح، دورنمای آن را زندان هایی می بینند که امکان نظارت مجلس شورای اسلامی بر آنها وجود دارد ؛ و بوروکراسی و موانع اداری موجود در تخصیص بودجه مناسب و بازسازی و بهسازی ندامتگاه ها، اجرای قانون خروج زندان ها از محدوده های شهری و.

برداشته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران در ادامه نوشت: این دورنما البته طرح نمایندگان را جذاب می کند اما وقتی بدانیم بحث انتزاع سازمان زندان ها از قوه قضاییه قدمتی 30 ساله دارد و بارها و بارها تلاش مجلسیان برای مصوب کردن طرحشان بی نتیجه مانده است، دلایل و نظرات مخالفان این طرح هم برجسته و قابل تأمل می شود.

آن موقع باید پرسید این انتزاع و الحاق چه پیامدهای مثبت و منفی دارد؟ آیا دولت ظرفیت و توان زندان داری را دارد؟ ارتباط قوه قضاییه با زندان ها درصورت اجرای این طرح چگونه خواهد بود و .

؟ عبدالکریم حسین زاده رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس که از طراحان این طرح است، نظارت پذیری زندان ها و بهره مندی محکومان به حبس از حقوق شهروندی را از جمله مهم ترین اهداف ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم از تو، زندان از من

حکم از تو، زندان از من