مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 09:332019-10-13اجتماعي

گردشگری دلهره آور از بافت جهانی یزد رخت برمی بندد


مزاحمت برخی موتورسواران در بافت جهانی یزد که این روزها به چالشی اجتماعی تبدیل شده، گردشگری در این محدوده تاریخی را برای گردشگران خارجی دلهره آور کرده، - مسئولان را بر آن داشته تا برای رفع این معضل گردشگری آستین بالا بزنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صدای بوق های بلند و گاز دادن ها و آشوب گروهی برخی از موتورسواران، حریم امن و آرام کوچه های بافت تاریخی یزد که اینک یک بافت جهانی محسوب می‎شود را فرو می ریزد، گردشگران سراسیمه خود را به دیواره‎ی کوچه های تنگ می چسبانند و با چشمانی هراسان موتورسواران را تا عبور از کوچه دنبال می کنند.

هر چند در ایام تعطیلات سال مانند نوروز شاهد نظارت دستگاه های متولی بر این وضعیت هستیم ولی این داستان بدون پایان که مزاحمت های آن برای گردشگران انفرادی به ویژه زنان خارجی دوچندان به چشم می‏آید، در دیگر ایام سال به شکل آزاددهنده‎ای پابرجاست.

حتی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در این رابطه ابراز نگرانی می کند و تردد موتور‏سواران به ویژه در بافت تاریخی را بزرگترین مشکل کنونی گردشگری این استان برمی‎شمارد.

البته سید مصطفی فاطمی در حالی از رفع نشدن این مشکل و به سرانجام نرسیدن طرح های ارائه شده ای مانند صدور کارت تردد برای ساکنان بافت تاریخی یزد گلایه دارد که به گفته‎ی مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری دلهره آور از بافت جهانی یزد رخت برمی بندد

گردشگری دلهره آور از بافت جهانی یزد رخت برمی بندد