مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 12:552019-10-13سياسي

مرور خاطرات آیت الله خزعلی در «تاریخ شفاهی ایران»


«تاریخ شفاهی ایران» در ادامه پخش خاطرات چهره های مؤثر انقلاب اسلامی ایران سراغ مرور خاطرات آیت الله ابوالقاسم خزعلی رفته است.

- مهدی مؤیدی در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با بیان اینکه خاطرات آیت الله خزعلی در 30 قسمت روی آنتن شبکه مستند می رود، افزود: مرحوم خزعلی (ره) سال 1304 در بروجرد متولد شدند و پس از چند سال همراه با خانواده به مشهد مهاجرت کردند، این عالم در 16 سالگی تحصیل در علوم دینی را آغاز می کنند و پس از مدتی فراگیری دروس پایه حوزوی عازم قم می شوند و در محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) دروس تکمیلی حوزه را می گذرانند.

تهیه کننده تاریخ شفاهی ایران   ادامه داد: ایشان در همین ایام با آرای انقلابی حضرت امام (ره) آشنا می شوند، راه مبارزه با طاغوت را در پیش می گیرند و به دلیل فعالیت های مبارزاتی چند مرتبه تبعید و زندانی می شوند.

وی گفت: آیت الله خزعلی  اواخر دهه 40 به دعوت استاد شهید مطهری سخنرانی هایی را در حسینیه تهران ایراد فرمودند؛ پس از انقلاب اسلامی منتخب مردم در مجلس خبرگان قانون اساسی شدند و پس از تدوین و تصویب قانون اساسی در رفراندوم قانون اساسی طی حکمی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب شدند، همچنین در دوران زعامت حضرت آیت الله خامنه ای (ره) نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرور خاطرات آیت الله خزعلی در «تاریخ شفاهی ایران»

مرور خاطرات آیت الله خزعلی در «تاریخ شفاهی ایران»