مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 23:182019-10-13اقتصادي

داروی ارزان ایرانی سوغات خارجی ها!


نایب رییس انجمن داروسازان ایران با اشاره به افزایش قاچاق معکوس و چمدانی دارو بویژه به کشورهای همسایه، گفت: راهکار به حداقل رساندن چنین پدیده هایی در بازار دارو، - واقعی کردن قیمت آن است.

دکتر حسین فاطمی در گفت وگو با ایسنا، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت داروها و به ویژه داروهای تولید داخلی در کشور در جهت حمایت از تولید داخل و همچنین لحاظ پوشش بیمه ای برای بیماران، گفت: باید توجه کرد که دولت هم بزرگترین تولیدکننده و هم بزرگترین مصرف کننده دارو در ایران است.

بر همین اساس از دو جهت درباره قیمت دارو می تواند متضرر شود؛ به طوری که اگر قیمت دارو پایین نگه داشته شود، دولت ضرر می کند و صنایع ما فرصت سرمایه گذاری لازم برای تحقیق و توسعه را پیدا نمی کنند.

از سوی دیگر از آنجایی که دولت بزرگ ترین مصرف کننده دارو در کشور از طریق سیستم های بیمه ای و یا بیمارستان های کشور است، اگر قیمت دارو بالا رود، توان پرداخت دولت هم محدود می شود؛ به ویژه در سال های اخیر که با مسائل تحریم هم مواجهیم و درآمد ارزی دولت بسیار کم شده و بودجه عمومی دولت تکافوی این هزینه ها را نمی کند.

قیمت دارو واقعی شود وی با بیان اینکه طبیعی است که بحث افزایش قیمت دارو، موافقین ومخالفینی داشته باشد، افزود: انجمن داروسازان ایران بیشتر به دنبال واقعی شدن قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی ارزان ایرانی سوغات خارجی ها!

داروی ارزان ایرانی سوغات خارجی ها!