مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 09:432019-10-14فرهنگي

رمزگشایی کزازی از فال گرفتن


استاد میرجلال الدین کزازی، نویسنده، مترجم، شاهنامه پژوه و پژوهشگرِ طی سخنانی از پیشینه فال گرفتن بشر و چرایی آن رمزگشایی و تاکید کرد که در هیچیک از شیوه های فال خوانی نیروی شگرف مینوی حاکم نیست.

- هیچ نیروی مینوی بر فال حاکم نیست استاد میرجلال الدین کزازی، نویسنده، مترجم، شاهنامه پژوه و پژوهشگرِ طی سخنانی از پیشینه فال گرفتن بشر و چرایی آن رمزگشایی و تاکید کرد که در هیچیک از شیوه های فال خوانی نیروی شگرف مینوی حاکم نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس، میرجلال الدین کزازی، شامگاه یکشنبه 21 مهر در نشست تخصصی حافظ و ادبیات گفت: کُهن ترین شیوه فال گیری توسط بشر را می توان در حرکت مرغان آسمان متصور شد و برهمین اساس در زبان پارسی پهلوی به کسی که فال می گرفته مرغ نشان می گفتند، یعنی کسی که از نشانه های مرغان آگاه بوده و رمز و راز حرکت آنها را می شناخته است.

این پژوهشگر با بیان اینکه استفاده از دود در گذشته یک روش فال گرفتن بوده و به افرادی که این روش را به کار می گرفتند، دود افکن، می گفتند، استفاده از ریگ را به عنوان یکی از روش های گرفتن فال در گذشته دور عنوان و اضافه کرد: روش کار بدین شکل بوده که مشتی ریگ را بر روی زمین می ریختند و براساس چگونگی قرارگرفتن آنها به تفسیر و تاویل سرنوشت افراد می پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی کزازی از فال گرفتن

رمزگشایی کزازی از فال گرفتن