مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 10:562019-10-14پزشكي

بهترین سن مشاوره ارتودنسی/استفاده طولانی مدت از سرشیشه و پستانک آسیب زاست


معاون آموزشی گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با درمان های ارتودنسی در سنین مختلف، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سوده طهماسب، با بیان اینکه در ذهن عموم مردم کاربرد ارتودنسی فقط شامل مرتب و ردیف کردن دندان ها می شود، گفت: حیطه درمان های ارتودنسی بسیار وسیع تر از مرتب و منظم کردن دندان هاست و درمان ناهنجاری های فکی را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه درمان ارتودنسی شامل جا به جایی های دندانی و اصلاح رشد فک بالا و پایین می شود گفت: واژه ارتودنسی از دو بخش ارتو و دانسی به معنی دندان های صاف و راست تشکیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر مشکلات فکی کودکان به موقع تشخیص داده شود و به متخصص ارجاع شوند، می توان بسیاری از این مشکلات را در سن رشد اصلاح کرد تا در آینده به درمان های پیچیده ای مانند جراحی های فک و صورت نیاز نشود.

طهماسب ادامه داد: حتی برخی از ناهنجاری های خاص مانند شکاف لب و کام و یا سندروم های خاصی که ناحیه فکر و صورت را درگیر می کند نیاز به درمان های ارتودنسی دارند که هم شامل اصلاح وضعیت دندان ها و هم اصلاح وضعیت فک ها می شود.

دانشیار ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی افزود: بنابر این علی رغم اینکه در ذهن عموم مردم کاربرد ارتودنسی مربوط به جنبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین سن مشاوره ارتودنسی/استفاده طولانی مدت از سرشیشه و پستانک آسیب زاست

بهترین سن مشاوره ارتودنسی/استفاده طولانی مدت از سرشیشه و پستانک آسیب زاست