مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:552019-10-14پزشكي

استفاده از« پستانک» و «سرشیشه» از 2 سالگی به بعد ممنوع است


معاون گروه ارتودنسی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه لازم است همه کودکان از سن هفت سالگی مورد مشاوره ارتودنسی قرار گیرند،گفت: بهتر است که در دو سالگی وسایل مکیدنی از کودک گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سوده طهماسب معاون آموزشی گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ارتودنسی  دندان توضیح داد: این رشته در برگیرنده تشخیص و درمان به موقع ناهنجاری های دندانی و فکی و صورتی است که شامل تشخیص ناهنجاری ها، پیشگیری از مشکلات دندانی و فکی و  متوقف کردن و درمان ناهنجاری ها در صورت بروز می شود.

وی با بیان اینکه در ذهن عموم مردم کاربرد ارتودنسی فقط شامل مرتب و ردیف کردن دندان ها می شود، تاکید کرد: حیطه درمان های ارتودنسی بسیار وسیع تر از مرتب و منظم کردن دندان هاست و درمان ناهنجاری های فکی را در بر می گیرد.

 طهماسب با بیان اینکه درمان ارتودنسی شامل جا به جایی های دندانی و اصلاح رشد فک بالا و پایین می شود،گفت: واژه ارتودنسی از دو بخش ارتو و دانسی به معنی دندان های صاف و راست تشکیل شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر مشکلات فکی کودکان به موقع تشخیص داده شود و به متخصص ارجاع شوند، می توان بسیاری از این مشکلات را در سن رشد اصلاح کرد تا در آینده به درمان های پیچیده ای مانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از« پستانک» و «سرشیشه» از 2 سالگی به بعد ممنوع است

استفاده از« پستانک» و «سرشیشه» از 2 سالگی به بعد ممنوع است