مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 12:572019-10-14بين الملل

کارشناس عمانی: عربستان با شکست استراتژیک مواجه است


یک نویسنده و کارشناس عمان در امور استراتژیک با اشاره به اینکه عربستان سعودی با شکست های راهبردی مواجه است، دست داشتن این کشور در حمله اخیر به نفت کش ایرانی را بعید دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالله الغیلانی نویسنده و کارشناس عمان در امور استراتژیک می گوید که دست داشتن عربستان در حمله به نفت کش ایرانی در دریای سرخ بعید است چرا که عربستان با شکست های استراتژیک در چند جبهه مواجه است.

الغیلانی تشریح کرد که این حمله در نزدیکی بندر جده رخ داد و در درجه نخست حاوی پیام سیاسی بود چرا که خرابی زیادی در کشتی به بار نیاورد و تلفات انسانی نیز نداشت.

وی افزود که این حمله در حالی رخ داد که منطقه با تنش مواجه است و شکی نیست که عامل این حمله بر اساس محاسبات سیاسی با دقت این زمان و مکان را انتخاب کرد و در حقیقت بر اساس این محاسبات جنگ نفت کش ها از خلیج فارس به دریای سرخ کشیده شد.

طبق گزارش وبگاه الخلیج اونلاین ، این کارشناس عمانی با اشاره به شکست عربستان در یمن و نزاع منطقه ای با ایران و حمله اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو که دلیلی دیگر بر شکننده بودن نظام دفاعی عربستان بود، این کشور به تقاضا برای بهبود روابط با تهران روی آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس عمانی: عربستان با شکست استراتژیک مواجه است

کارشناس عمانی: عربستان با شکست استراتژیک مواجه است