مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 17:062019-10-14فرهنگي

ردپای معماری و هندسه در نقاشی خط های «دور گردون»


«دور گردون» عنوان نمایشگاه نقاشی خط امید خاکباز است که در آن 12 اثر با فرم دایره و حرکت اسپیرالی برگرفته از هندسه موجود در هنرهای سنتی و کلاسیک ایرانی به ویژه معماری به نمایش گذاشته شده است.

- دور گردون عنوان نمایشگاه نقاشی خط امید خاکباز است که در آن 12 اثر با فرم دایره و حرکت اسپیرالی برگرفته از هندسه موجود در هنرهای سنتی و کلاسیک ایرانی به ویژه معماری به نمایش گذاشته شده است.

امید خاکباز، هنرمند نقاش درباره نمایشگاه دور گردون که این روزها در گالری آتبین برگزار است به ایسنا گفت: حدود پنج سال است که به شکل تخصصی به این حوزه ورود کرده و همواره این دغدغه را داشته ام که کار نو و جدیدی را در رشته نقاشی خط ارائه بدهم؛ چراکه به نظرم این روزها بازار و حوزه نقاشی خط خیلی مشوش و در حال در جا زدن است.

او ادامه داد: به شخصه همواره تلاش کرده ام که از این تشویش دوری کنم و شاید هم به همین خاطر است که در همه این سال ها هیچ گاه نمایشگاه انفرادی برگزار نکرده ام؛ چراکه فکر می کردم تا زمانی که یک فکر و ایده برای برگزاری یک نمایشگاه استاندارد را در ذهنم نپرورانده باشم، نباید به خودم اجازه برگزاری نمایشگاه انفرادی بدهم.

این هنرمند همچنین درباره ایده نمایشگاه دور گردون توضیح داد: علاوه بر اینکه علاقه زیادی به حوزه های نقاشی، نقاشی خط و خوشنویسی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای معماری و هندسه در نقاشی خط های «دور گردون»

ردپای معماری و هندسه در نقاشی خط های «دور گردون»