مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 04:002019-10-15سياسي

قنبری: اعلام لیست اموال مسئولان نمی تواند شاخص اصلی مبارزه با فساد تلقی شود


اعلام لیست اموال مسئولان چه به صورت محرمانه و چه غیر محرمانه نمی تواند شاخصی برای مبارزه با فساد تلقی شود، هر چند که در شرایط فعلی انجام چنین کاری مثبت تلقی می شود، - یک نماینده سابق مجلس گفت: اعلام لیست اموال مسئولان چه به صورت محرمانه و چه غیر محرمانه نمی تواند شاخصی برای مبارزه با فساد تلقی شود، هر چند که در شرایط فعلی انجام چنین کاری مثبت تلقی می شود، ولی به هیچ وجه کافی نیست.

داریوش قنبری در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که اعلام لیست اموال و دارایی مسئولان به سامانه زیر نظر قوه قضاییه چقدر می تواند از وقوع فساد جلوگیری کند و نیز اینکه آیا انجام چنین کاری برای مبارزه با فساد کافی است یا خیر؟ اظهار کرد: از همان ابتدایی که یک مسئول شغلی دولتی را می پذیرد اموال و دارایی اش مشخص است و می توان به راحتی به این رقم دست یافت که او در مدت خدمتش چقدر درآمد خواهد داشت و تا چه اندازه می تواند بر دارایی اش بیفزاید.

وی ادامه داد: کسانی که مسئولیت های بالایی در سازمان های دولتی دارند این امکان برایشان بیش از سایرین وجود دارد که از اختیاراتشان احیانا سوء استفاده کنند و به کسب منافع شخصی بپردازند.

البته چنین امکانی به این معنا نیست که هر کسی در سمت های بالا قرار گیرد به سمت این فضای فساد انگیز حرکت می کند، اما قطعا امکان چنین اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنبری: اعلام لیست اموال مسئولان نمی تواند شاخص اصلی مبارزه با فساد تلقی شود

قنبری: اعلام لیست اموال مسئولان نمی تواند شاخص اصلی مبارزه با فساد تلقی شود