مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 05:082019-10-15سياسي

کتاب؛ لذت بینایی برای نابینایان/ عصای سفید یک فرهنگ است


مسئول تنها کتابخانه بریل گیلان نابینایان را با وجود منابع کم تشنه کتاب و مطالعه دانست و گفت: نابینایان لذت بینایی را در خواندن و مطالعه کتاب جست وجو می کنند و دنیای آنان روشن تر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان جهانی یونسکو 15 اکتبر سال 1950 مصادف با 23 مهرماه را به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری کرد و قانون عصای سفید را به تصویب رساندند.

براساس این قانون، عصای سفید تصویری جدید از نابینایان را در جامعه ترسیم کرد.

عصای سفید استوانه ای بلند و باریک است که به منزله مهمترین ابزار تحرک به فرد نابینا این امکان را می دهد که با حرکت آن در مقابل پاهایش از وجود موانع، ناهمواری ها و سطوح مسیرش آگاه شود و همچنین نمایانگر استقلال فردی فاقد بینایی به دیگران است.

بی تردید روز عصای سفید به منظور پررنگ نشان دادن نیازها و رساندن صدا و پیغام افراد نابینا به همه آحاد جامعه و به ویژه سیاستگذاران است، زیرا نابینایان انسان های قدرتمندی هستند که شاید از قدرت بینایی ناتوان باشند، اما قدرت های بی نظیر دیگری دارند که می تواند جای خالی بینایی را برای آنها پر کند.

از جمله کارهای مهم و امیدبخشی که توسط نابینایان صورت گرفته و روزنه امیدی در دل دیگر روشن دلان باز کرده، اختراع خط بریل و کتب صوتی است، زیرا کتاب و مطالعه می تواند بهترین وسیله برای تعالی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب؛ لذت بینایی برای نابینایان/ عصای سفید یک فرهنگ است

کتاب؛ لذت بینایی برای نابینایان/ عصای سفید یک فرهنگ است