مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 05:202019-10-15سياسي

از «دانشگاه کربلا» بیاموزیم/ اربعین رستاخیز امت اسلام علیه استکبار جهانی


 خبرگزاری فارس از تبریز- موسی کاظم زاده: هیچ نهضتی در طول تاریخ بشریت همچون نهضت امام حسین (ع) قلب ها را منقلب نکرده و روح عزت، آزادگی، عواطف و همسوی را در بشر ندمیده است که نمونه بارز این حقیقت پیاده روی و راهپیمایی ده ها میلیونی اربعین حسینی است.

مراسم اربعین که به نوعی تداعی گر و ادامه دهنده رسالت زینب کبری (س) برای انتقال پیام نهضت عاشورا و حضرت سیدالشهدا (ع) به جهانیان و انسان های آزاده است و از این رو مراسم پیاده وری میلیونی اربعین حسینی، فرصتی خوبی برای ایجاد همبستگی، اتحاد و برادری امت جهان اسلام است.

به دیگر سخن این مراسم شکوه همبستگی اجتماعی امت اسلامی زیر پرچم مکتب امام حسین(ع) را نشان می دهد، به طوریکه امروزه با گذشت بیش از 14 قرن از این رخداد هنوز که هنوز است، تبلور، معنا و مفهوم نهضت عاشور هر روز تازه تر از گذشته است.

   امام حسین(ع) در عصر خویش زمانی که فرهنگ و ارزش های اسلامی در حال نابودی و اضمحلال بود قیام کردند تا اینکه ارزش های اسلامی، دینی و انسانی حفظ و احیا شوند و بر این اساس امروزه وظیفه امت جهان اسلام و انسان های آزاده این است با حرکت های بیدارکننده ای همچون پیاده روی میلیونی اربعین، ادامه دهنده راه نهضت عاشورا باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «دانشگاه کربلا» بیاموزیم/ اربعین رستاخیز امت اسلام علیه استکبار جهانی

از «دانشگاه کربلا» بیاموزیم/ اربعین رستاخیز امت اسلام علیه استکبار جهانی