مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 06:232019-10-15بين الملل

گفت وگوی تلفنی پامپئو و برهم صالح درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه


وزیر امور خارجه آمریکا در جریان تماسی تلفنی با رییس جمهوری عراق به بررسی تحولات سوریه و عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با برهم صالح، رییس جمهوری عراق تماس تلفنی برقرار کرد و در جریان این تماس تلفنی دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و راه های تقویت آن، اهمیت برقراری ثبات در عراق، برخود با چالش ها که برای تحکیم و تداوم امنیت عراق، تضمین حقوق شهروندان عراقی و همچنین تقویت دموکراسی نقش به سزایی دارد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رییس جمهوری عراق و وزیر امور خارجه آمریکا در جریان این تماس تلفنی به بررسی تحولات سوریه و عملیات نظامی ترکیه به شمال این کشور پرداختند.

پامپئو و برهم صالح در جریان این گفت وگوی تلفنی بر مدیریت اوضاع انسانی، توقف عملیات نظامی، ندادن فرصت به تروریست ها برای سازماندهی مجدد، تهدید امنیت منطقه و جهان تاکید کردند.

ترکیه از روز چهارشنبه نهم اکتبر یک عملیات نظامی علیه نیروهای کردها در شمال شرق سوریه به راه انداخته و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد و با انتقادهای بین المللی گسترده ای روبرو شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی پامپئو و برهم صالح درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

گفت وگوی تلفنی پامپئو و برهم صالح درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه