مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 08:532019-10-15سياسي

اختصاص یک بیستم بودجه مورد نیاز قانون معلولان/189هزار نابینا در کشور


برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نمایندگان مجلس با 1100 میلیارد تومان موافقت کرده اند و این حدود یک بیستم آن چیزی است که باید اختصاص پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وحید قبادی دانا در مراسم روز جهانی نابینایان که امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 189 هزار فرد دارای معلولیت نابینایی در کشور زندگی می کند و امروز بهانه ای شد تا روز عصای سفید را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: از جامعه درخواست می کنم که همه افراد دارای معلولیت را ببینند؛ باید ساختمان ها، پارک ها، معابر و اماکن را طوری طراحی کنیم که آنها نیز بتوانند زندگی کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: سیاستگذاران و مسئولان باید به فکر ایجاد فرصت های برابر برای همه افراد دارای معلولیت باشند و بتوانند نیازهای آنها در حوزه های مختلف مانند اشتغال، دسترسی، بیمه و .

را فراهم کنند.

قبادی دانا به تحصیلات نابینایان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نابینایان جزو گروه هایی هستند که درصد بالایی از آنها تحصیل کرده اند به طوری که در کنکور امسال از میان 33 پذیرفته شده معلول، 14 نفر نابینا بودند.

وی با اشاره به اینکه در قانون حمایت از حقوق معلولان عنوان شده که 30 درصد از اپراتورهای تلفن باید از افراد دارای نابینایی انتخاب شوند ، افزود: این شغل سنتی و ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص یک بیستم بودجه مورد نیاز قانون معلولان/189هزار نابینا در کشور

اختصاص یک بیستم بودجه مورد نیاز قانون معلولان/189هزار نابینا در کشور