مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 10:152019-10-15سياسي

دانشگاه ارومیه توانایی پرورش تخم آرتمیا را دارد


دانشگاه ارومیه توانایی پرورش تخم آرتمیا را دارد.

- رییس دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه توانایی پرورش تخم آرتمیا را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رحیم حب نقی در نشست تخصصی نقد و بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد افزود: آرتمیا یک گنج بی پایان در دریاچه ارومیه است و دانشگاه ارومیه به دلیل تجربه و مطالعات علمی انجام داده در این خصوص، توانایی تولید و پرورش تخم آرتمیا را دارد.

حب نقی با اشاره به ظرفیت دانشگاه ارومیه در کشاورزی و مدیریت آب تصریح کرد: برای افزایش بهره وری و همچنین ارزش افزوده، مرکز تحقیقات آرتمیای ارومیه، سال گذشته تاسیس و درحال حاضر به استان های کرمان،بوشهر، آذربایجان شرقی وهرمزگان در این حوزه مشاوره علمی می دهد.

رییس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه پساب آب شیرین کن ها و مزارع میگو یک ظرفیت برای پرورش آرتمیا هستند، اظهار کرد: دانشگاه ارومیه استخرهایی به وسعت 2000 هکتار در جنوب دریاچه برای پرورش ماهی و آرتمیا راه اندازی کرده و آماده استفاده از پساب مزارع میگو و آب شیرین کن ها است.

وی ادامه داد: کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، یک دستاورد خوب برای ستاد است که با تاسیس مرکز آینده پژوهی در ارومیه می توان این تجربیات را به سایر نقاط کشور انتقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ارومیه توانایی پرورش تخم آرتمیا را دارد

دانشگاه ارومیه توانایی پرورش تخم آرتمیا را دارد