مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 11:292019-10-15بين الملل

ابراز نگرانی جانسون و ماکرون از اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه


سخنگوی نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که «بوریس جانسون» و رییس جمهور فرانسه صبح امروزدر خصوص حمله آنکارا به شمال سوریه رایزنی و درباره آن ابراز نگرانی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نخست وزیر بریتانیا امروز صبح با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه گفت وگو کرده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش کرد، سخنگوی جانسون تصریح کرد که نخست وزیر انگلیس و رییس جمهور فرانسه در گفت وگوی خود به موضوع عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرقی سوریه نیز اشاره کردند.

بنا به گفته این مقام انگلیسی، جانسون و ماکرون ضمن ابراز نگرانی عمیق از حمله ترکیه به سوریه توافق کردند تا ارتباط و تماس نزدیک با یکدیگر را در این خصوص حفظ کنند.

ترکیه از روز چهارشنبه  (17 شهریورماه) به بهانه مقابله با تروریسم و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله کرده است.

این اقدام که با محکومیت جهانی روبرو شده همچنان ادامه دارد.

  ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، چک و فنلاند صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی جانسون و ماکرون از اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه

ابراز نگرانی جانسون و ماکرون از اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه