مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 13:192019-10-15اجتماعي

جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در مدارس


به رغم اینکه همه مسئولین نظام آموزشی جامعه بر سودمندی و اثربخشی انجمن ها در فرایند آموزش وپرورش اذعان دارند اما هنوز این تشکل در نظام آموزشی به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

- محمدحسین صانعی، کارشناس تعلیم و تربیت در یادداشتی به دلایل عدم موفقیت انجمن اولیاء و مربیان در مدارس کشور پرداخته است که این یادداشت را در زیر می خوانید.

همه دست اندرکاران آموزش وپرورش بر این نکته اتفاق نظر دارند، که بدون همکاری و همیاری سازنده اولیاء و مربیان با یکدیگر رشد جامع و متوازن شخصیت دانش آموزان امکان پذیر نیست.

ولی در پرتوی همکاری، همراهی و همدلی خانه و مدرسه است تعارضات تربیتی از بین می رود و بسترهای مناسب برای سلامت روان و رشد همه جانبه دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت فراهم می شود.

از این رو همه ساله، در حد فاصل 24 تا 30 مهر ماه هفته پیوند اولیاء و مربیان در مدارس برگزار می گردد.

به همین مناسبت اشارات مختصری پیرامون جایگاه واقعی انجمن اولیاء و مربیان در مدارس می کنم.

اولین انجمن خانه و مدرسه در سال 1326 در نظام آموزشی تشکیل شد، اکنون که 72 سال از عمر فعالیت رسمی آن می گذرد.

به رغم اینکه همه مسئولین نظام آموزشی جامعه بر سودمندی و اثربخشی انجمن ها در فرایند آموزش وپرورش اذعان دارند و اولیاء هم علاقه مند به پذیرش بخشی از بار سنگین مسئولیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در مدارس

جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در مدارس