جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در مدارسبه رغم اینکه همه مسئولین نظام آموزشی جامعه بر سودمندی و اثربخشی انجمن ها در فرایند آموزش وپرورش اذعان دارند اما هنوز این تشکل در نظام آموزشی به جایگاه واقعی خود نرسیده است. - محمدحسین صانعی، کارشناس تعلیم و تربیت در یادداشتی به دلایل عدم موفقیت انجمن اولیاء و مربیان در مدارس کشور پرداخته است که این یادداشت را در زیر می خوانید. همه دست اندرکاران آموزش وپرورش بر این نکته اتفاق نظر دارند، که بدون همکاری و همیاری سازنده اولیاء و مربیان با یکدیگر رشد جامع و متوازن شخصیت دانش آموزان امکان پذیر نیست. ولی در پرتوی همکاری، همراهی و همدلی خانه و مدرسه است تعارضات تربیتی از بین می رود و بسترهای مناسب برای سلامت روان و رشد همه جانبه دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت فراهم می شود. از این رو همه ساله، در حد فاصل 24 تا 30 مهر ماه هفته پیوند اولیاء و مربیان در مدارس برگزار می گردد. به همین مناسبت اشارات مختصری پیرامون جایگاه واقعی انجمن اولیاء و مربیان در مدارس می کنم. اولین انجمن خانه و مدرسه در سال 1326 در نظام آموزشی تشکیل شد، اکنون که 72 سال از عمر فعالیت رسمی آن می گذرد. به رغم اینکه همه مسئولین نظام آموزشی جامعه بر سودمندی و اثربخشی انجمن ها در فرایند آموزش وپرورش اذعان دارند و اولیاء هم علاقه مند به پذیرش بخشی از بار سنگین مسئولیت برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |