مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 06:392019-10-16سياسي

آداب «غذا خوردن» در دین اسلام


نیاز به غذا برای تداوم حیات بشر از سوی خداوند در ذات هر انسانی مقرر شده و دین اسلام نیز همانند دیگر جنبه های زندگی، در مورد تغذیه نیز توجه داشته و روایات و احادیث گهربار بسیاری در این رابطه از معصومین(ع) به یادگار مانده است.

- نیاز به غذا برای تداوم حیات بشر از سوی خداوند در ذات هر انسانی مقرر شده و دین اسلام نیز همانند دیگر جنبه های زندگی، در مورد تغذیه نیز توجه داشته و روایات و احادیث گهربار بسیاری در این رابطه از معصومین(ع) به یادگار مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قریب به 250 آیه قرآنی و همچنین روایت مختلف از معصومین (ع) بر اهمیت تغذیه تاکید کرده و خداوند متعال در آیه 172 سوره بقره نیز به مومنان دستور داده که ای مؤمنان از روزی پاکیزه که به شما دادیم بخورید ، این تاکیدات بیش از پیش اهمیت تغذیه در دین اسلام را روشن می کند.

خداوند متعال در آیه ای دیگر از قرآن کریم نیز می فرماید: کلوا من الطیّبات و اعملوا صالحا؛ از غذاهای پاکیزه بخورید و عمل صالح انجام دهید ، این آیه نیز بر تاثیر غذاهای طیب بر روح و اعمال آدمی اشاره دارد، از این رو در موضوع غذا خوردن نیز باید همانند سایر امور زندگی، بر تاکیدات دین اسلام توجه داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آداب «غذا خوردن» در دین اسلام

آداب «غذا خوردن» در دین اسلام