مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 08:502019-10-16بين الملل

بازی دو سر باخت ترامپ در سوریه


با تغییر وضعیت بازی در سوریه، رییس جمهوری آمریکا به بدترین وضعیت ممکن رسیده است؛ نشان دادن چراغ سبز به ترکیه گرچه مسیر حمله به کردهای سوریه را هموار کرد اما این حقیقت روشن شد که کردهای سوریه به ضرورت اتحاد با اسد و متحدانش در روسیه و ایران اذعان دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: با تغییر وضعیت بازی در سوریه، رییس جمهوری آمریکا به بدترین وضعیت ممکن رسیده است.

در حال حاضر نام ترامپ در میان نیروهای کرد سوریه چندان محبوبیتی ندارد چرا که دولت او با نشان دادن چراغ سبز در هفته گذشته به ترکیه راه را برای تهاجم هموار کرد.

این حمله ها به شمال شرقی سوریه، براساس هشدار وزارت دفاع خود ترامپ، نبرد علیه داعش را تضعیف کرده و تهدید می کند که نیروهای آمریکایی باقیمانده را درگیر می کند.

هر آنچه موجب نرم شدن ترامپ مقابل اردوغان شد، پس از حمایت او از تحریم های دو حزبی کنگره علیه ترکیه بابت حمله ضد کردها که فقط با رضایت رییس جمهوری آمریکا میسر می شد، بر هم ریخت.

اکونومیست در مطلبی نوشت در مواجهه با بحرانی که ساخته دست خودش است، یک ابرقدرت ناتوان، به تحریم های اقتصادی روی آورده تا وانمود کند که هنوز هم اهمیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی دو سر باخت ترامپ در سوریه

بازی دو سر باخت ترامپ در سوریه